کربلا24

تور کربلا زمینی

نوع کاروان

درجه کیفی

طول سفر

  • ارزان ترین
  • گران ترین
  • نزدیک ترین تاریخ حرکت
  • دورترین تاریخ حرکت
رسم سفر
تور کربلا زمینی از اهواز 20 خرداد 1403 هتل: ابراج درجه کیفی: یک ستاره مدت اقامت: 7 روز

جزییات تور #16

18,000,000 تومان مشاهده جزییات بیشتر
جهان پیمای تبریز
تور کربلا زمینی از تبریز 30 آبان 1403 – حج و زیارت درجه کیفی: a مدت اقامت: 3 شب کربلا - 3 شب نجف - 1 شب کاظمین - سامرا عبوری تاریخ حرکت: ۱۴۰۳/۰۸/۳۰

جزییات تور #2834

11,559,715 تومان مشاهده جزییات بیشتر
نکو سفر تبریز
تور کربلا زمینی از تبریز 26 آبان 1403 – حج و زیارت درجه کیفی: a مدت اقامت: 3 شب کربلا - 3 شب نجف - 1 شب کاظمین - سامرا عبوری تاریخ حرکت: ۱۴۰۳/۰۸/۲۶

جزییات تور #2833

11,395,320 تومان مشاهده جزییات بیشتر
آذر قائم سیر
تور کربلا زمینی از تبریز 24 آبان 1403 – حج و زیارت درجه کیفی: b مدت اقامت: 3 شب کربلا - 3 شب نجف - کاظمین و سامرا عبوری تاریخ حرکت: ۱۴۰۳/۰۸/۲۴

جزییات تور #2832

9,855,960 تومان مشاهده جزییات بیشتر
عازم سیر آذر
تور کربلا زمینی از تبریز 21 آبان 1403 – حج و زیارت درجه کیفی: b مدت اقامت: 3 شب کربلا - 3 شب نجف - 1 شب کاظمین - سامرا عبوری تاریخ حرکت: ۱۴۰۳/۰۸/۲۱

جزییات تور #2831

10,774,715 تومان مشاهده جزییات بیشتر
شهاب سیر تبریز
تور کربلا زمینی از تبریز 19 آبان 1403 – حج و زیارت درجه کیفی: a مدت اقامت: 3 شب کربلا - 3 شب نجف - 1 شب کاظمین - سامرا عبوری تاریخ حرکت: ۱۴۰۳/۰۸/۱۹

جزییات تور #2830

11,395,320 تومان مشاهده جزییات بیشتر
آذر قائم سیر
تور کربلا زمینی از تبریز 18 آبان 1403 – حج و زیارت درجه کیفی: b مدت اقامت: 3 شب کربلا - 3 شب نجف - 1 شب کاظمین - سامرا عبوری تاریخ حرکت: ۱۴۰۳/۰۸/۱۸

جزییات تور #2829

10,774,715 تومان مشاهده جزییات بیشتر
آذر کبود تبریز
تور کربلا زمینی از تبریز 15 آبان 1403 – حج و زیارت درجه کیفی: a مدت اقامت: 3 شب کربلا - 3 شب نجف - 1 شب کاظمین - سامرا عبوری تاریخ حرکت: ۱۴۰۳/۰۸/۱۵

جزییات تور #2828

11,559,715 تومان مشاهده جزییات بیشتر
میعاد نور تبریز
تور کربلا زمینی از تبریز 12 آبان 1403 – حج و زیارت درجه کیفی: b مدت اقامت: 3 شب کربلا - 3 شب نجف - 1 شب کاظمین - سامرا عبوری تاریخ حرکت: ۱۴۰۳/۰۸/۱۲

جزییات تور #2826

10,856,920 تومان مشاهده جزییات بیشتر
نیک سفر یاران
تور کربلا زمینی از تبریز 10 آبان 1403 – حج و زیارت درجه کیفی: a مدت اقامت: 3 شب کربلا - 3 شب نجف - 1 شب کاظمین - سامرا عبوری تاریخ حرکت: ۱۴۰۳/۰۸/۱۰

جزییات تور #2825

11,395,320 تومان مشاهده جزییات بیشتر
آذر قائم سیر
تور کربلا زمینی از تبریز 9 آبان 1403 – حج و زیارت درجه کیفی: a مدت اقامت: 3 شب کربلا - 3 شب نجف - 1 شب کاظمین - سامرا عبوری تاریخ حرکت: ۱۴۰۳/۰۸/۰۹

جزییات تور #2824

11,559,715 تومان مشاهده جزییات بیشتر

رزرو تور کربلا زمینی

تور کربلا زمینی در بین زائران عتبات عالیات طرفداران زیادی دارد. در واقع علت اصلی محبوبیت تور زمینی کربلا، فضای صمیمانه آن و همچنین امکان توقف در زیارتگاه‌های بین راهی است. از طرف دیگر، تور زمینی کربلا هزینه بسیار پایین‌تری هم دارد که موجب استقبال اقشار مختلف جامعه از این نوع تور می‌شود.

مجموع عوامل از جمله تمایل مردم به سفر کاروانی زمینی، قیمت تور زمینی کربلا و همچنین سبک سفرهای زمینی، باعث علاقه ­مندی مردم به تورهای زمینی عتبات عالیات شده است. اما بسیاری از افراد می‌پرسند ثبت نام تور زمینی کربلا به چه صورت است؟ در ادامه به بررسی خدمات تور کربلا زمینی و همچنین نحوه شرکت در آن پرداخته‌ایم.

خدمات تور کربلا زمینی

به طور کلی در تورهای زمینی کربلا تمامی موارد اعم از خدمات ترانسفر مسافران و همچنین تهیه وعده‌های غذایی بر عهده تور خواهد بود. اما نکته‌ای که در این بین وجود دارد؛ اهمیت انتخاب آپشن‌های تور پیش از ثبت نام در آژانس یا سازمان حج و زیارت است.

بنابراین شما باید حتماً خودتان به­شخصه تمام موارد را بررسی کنید تا در این بین همه چیز وجود داشته باشد‌‌. البته در ادامه به­صورت کامل تعدادی از مهم­ترین خدمات تور کربلا زمینی را که معمولاً در تورهای زمینی ارائه می‌شوند توضیح داده‌ایم.

رزرو هتل

یکی از مهم­ترین خدمات تورهای زمینی کربلا، رزرو هتل یا اقامتگاه پیش از شروع سفر است. بنابراین مسافران به محض ورود به شهر کربلا و کشور عراق، محلی را برای اسکان خواهند داشت. همچنین از آن­جایی که ممکن است هتل‌ها هزینه اقامت متفاوتی داشته باشند، اغلب تورها با توجه به بودجه در نظر گرفته شده و همچنین سطح تور، هتل مورد نظر را رزرو می‌کنند. گاهی اوقات هم رزرو هتل با توجه به نظر اعضای تور انجام می‌شود که این مدل از رزرویشن کاملاً به نوع تور بستگی دارد.

ارائه وعده‌های غذایی

یکی دیگر از خدمات مهمی که تورها وظیفه دارند آن را انجام دهند، تهیه وعده‌های غذایی مسافران در طول سفر است. بنابراین تورها معمولاً اقدام به ایجاد هماهنگی­ها با هتل برای تهیه وعده‌های غذایی می‌کنند. در هتل‌ها هم معمولاً هر سه وعده صبحانه ناهار شام به مسافران ارائه می­شود.

زیارت نجف

یکی دیگر از خدمات تور کربلا که به­دلیل اهمیت زیارت عتبات عالیات در سفر انجام می‌شود، عزیمت به سمت شهر نجف است. درواقع در تور کربلا زائران از زیارتگاه‌های شهر نجف هم بازدید خواهند کرد. در طول مسیر نجف، کاروان اقدامات امنیتی لازم را انجام می­دهد و همچنین حمل و نقل مسافران هم بر عهده کاروان است.

زیارت کربلا

یکی دیگر از خدمات تور کربلا، زیارت شهر کربلا و اماکن مقدس آن است. درواقع در تور کربلای زمینی، زیارت شهر کربلا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین خاطر در همان روزهای اول، زائران راهی شهر کربلا می­شوند.

زیارت کاظمین و سامرا

از دیگر شهرهای زیارتی که در برنامه تورهای زیارتی کربلا برای بازدید قرار دارند، شهرهای کاظمین و سامرا هستند که به دلیل مسائل امنیتی تنها یک روز مسافران را به این اماکن می­برند و امکان اقامت وجود ندارد.

ثبت بیمه مسافرتی

درخواست بیمه مسافرتی بلافاصله پس از ثبت نام شما در تور کربلا ارسال می­شود و به محض شروع سفر هم این بیمه ثبت خواهد شد‌. همچنین توجه کنید که امکان سفر بدون برخورداری از بیمه مسافرتی وجود ندارد؛ زیرا خطراتی که در طول سفر وجود دارد، ممکن است مسافران را به یک بیمه سفری نیازمند سازد. بنابراین تور نسبت به این مسئله حساسیت داشته و به همین خاطر از شما مدارک لازم برای صدور بیمه مسافرتی را هم درخواست خواهد کرد.

مداحی کاروانی

یکی از خدمات دیگری که در تور زمینی کربلا ارائه می‌شود و به همین خاطر هم، افراد بسیار زیادی تمایل به شرکت در این تورها دارند، مداحی درون کاروانی است. درواقع تور یک مداح اختصاصی دارد که در طول مسیر یا مقصد برای شما مداحی خواهد کرد. همچنین توجه کنید که مداحان کاروان ممکن است به­صورت مداوم برای شما مداحی انجام ندهند اما کاروان برنامه‌های معینی در مقاصد مشخصی برای انجام مداحی و همراهی مسافران دارد‌.

مدیریت و تأمین امنیت

به­دلیل وجود موارد امنیتی در منطقه خاورمیانه، در طول مسیر سفر کربلا اقدامات امنیتی لازم توسط کاروان انجام خواهد شد. علاوه­بر این کاروان یک فرد تحت عنوان مدیر دارد که به­صورت کامل به درخواست‌ها یا اظهارات مسافران رسیدگی خواهد کرد. اما از آن­جایی که گاهی اوقات در طول سفر مشکلات متعددی برای برخی از کاروانیان به­وجود می‌آید، حضور مدیر کاروان تنها به­دلیل دریافت پیشنهادات و انتقادات مسافران نیست؛ بلکه مدیریت کاروان نسبت به جان و مال کاروانیان نیز مسئول خواهد بود.

تور کربلا زمینی از چه شهرهایی است؟

به طور کلی تور زمینی کربلا از شهرهای مرزی آغاز می‌شود. بنابراین تمامی کاروانیان از شهرها و استان‌های مختلف به سمت ۴ ایستگاه مرزی مشخص برای عزیمت به کربلا حرکت خواهند کرد. در این بین مطمئناً حمل و نقل تا مرز بر عهده مدیریت تور خواهد بود؛ اما سفر اصلی فقط از همان چهار نقطه مرزی آغاز می­شود.

همچنین هر کدام از این پایگاه‌های سفری دقیقاً جزء مرز ما هستند. به همین خاطر فقط در اوقات خاصی  آنها را باز می‌کنند. مردم حتی در صورتی که با تور سفر کنند، نهایتاً از شهرهای بزرگ و کوچک همچون تهران یا مراکز اطراف تهران با وسایل حمل و نقل کاروان خود به سمت نقاط مرزی هدایت خواهند شد. در ادامه اسامی نقاط مرزی در دسترس، جهت انجام سفر کربلا را به شما معرفی کرده‌ایم:

  • مرز شلمچه: تمام مردم و کاروانیان از شهرهای جنوب کشور و همچنین استان‌ها و شهرهای خوزستان، بوشهر و هرمزگان برای سفر به کربلا با کاروان به مرز شلمچه خواهند رفت.
  • مرز چذابه: معمولاً زائران از شهرهای مرکزی ایران همچون استان‌های مرکزی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر­احمد و غیره برای سفر به کربلا مرز چذابه را که بسیار نزدیک است انتخاب می‌کنند.
  • مرز خسروی:مرز خسروی در حالت کلی متعلق به نیروهای نظامی بوده و فقط درصورتیکه امنیت برقرار باشد، تعدادی از کاروان‌ها از این مرز عبور خواهند کرد. اما معمولاً چنین شرایطی برای افراد فراهم نخواهد شد.
  • مرز مهران: زائران کربلا از تمام استان‌های شمالی و اغلب استان‌های غربی و استان‌های تهران، قم و غیره می‌توانند با یک کاروان هم مسیر شده و به سمت مرز مهران حرکت کنند. در مرز مهران، شاهد سایر کاروان‌هایی که در طول مسیر با شما همراه بوده‌اند خواهید بود.

مدارک مورد نیاز تور کربلا زمینی

از آن­جایی که کشور عراق شرایط سفر زائران ایرانی و همچنین کاروان‌ها را بسیار ساده‌تر کرده است، شما می‌توانید به سادگی با ارائه برخی از مدارک هویتی خود در تور زمینی کربلا ثبت نام کنید. البته باید توجه داشته باشید که به طور کلی به منظور انجام این سفر زیارتی مدارک لازم و قیمت تور زمینی کربلا را می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان ما جویا شوید. اما به هر حال وجود مدارکی که ثابت کننده هویت شما برای خروج از مرز باشند، الزامی است‌. در ادامه تعدادی از این مدارک را نام برده‌ایم:

  • اصل پاسپورت مسافران و حداقل7 ماه اعتبار برای آن: (برای افراد بالای 17سال پاسپورت جداگانه الزامی است).
  • عکس 3*2 هر نفر3قطعه
  • کپی کارت ملی
  • کپی شناسنامه در یک صفحه

مدت زمان تور کربلای زمینی

در تور زمینی کربلا، شما مجموعاً ۴۸ ساعت مشغول رفت و برگشت خواهید بود. بنابراین مدت زمان کلی حضور شما در شهر کربلا و همچنین بازدید از اماکن مقدس در حدود یک هفته یا هفت روز خواهد بود. در طول این هفت روز، 3 روز در شهر نجف و 3 روز در کربلا اقامت خواهید داشت. 1روز بعدی هم در شهر سامرا و کاظمین می­گذرد.

همچنین توجه کنید که مدت زمان سفر کربلای شما ممکن است به نوع تور یا آژانسی که با آن سفر می‌کنید هم بستگی داشته باشد. بنابراین حتماً در همان روز ثبت­نام اطلاعاتی مانند مدت زمان تور و قیمت تور زمینی کربلا را جویا شوید تا بعداً از این بابت دچار مشکل نشوید‌. همچنین در صورتی­که شما خودتان اطلاعات لازم را داشته باشید، آژانس امکان کوتاهی در زمینه ارائه خدمات را نخواهد داشت‌.

هتل های تور کربلا زمینی

به طور کلی انتخاب هتل‌های تور کربلای زمینی بر عهده کاروان بوده و معمولاً نوع هتل هم با توجه به قیمت تور تعیین خواهد شد. اما از آنجایی مسافران خودشان هم در رابطه با انتخاب هتل‌ها باید حق انتخاب داشته باشند، در اینجا تعدادی از بهترین هتل‌های کربلا که امکان رزرو آنها در تورهای زمینی کربلا وجود دارد را معرفی کرده‌ایم‌.

هتل صفار کربلا

یکی از هتل‌های شهر کربلا که در نزدیکی حرم امام حسین(ع) واقع شده است، هتل صفار کربلا نام دارد که از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار است. این هتل در دسته هتل­های درجه 2 کربلا قرار می­گیرد. شما می‌توانید از خدمات وای فای، سرویس‌های غذا و غیره در این مکان استفاده کنید‌. همچنین دسترسی بسیار راحتی هم به حرم امامان داشته که معادل فاصله­ای در حدود450 متر است.

هتل الهنون کربلا

هتل الهنون کربلا، یکی از هتل­های برتر این شهر محسوب می­شود. هتل مذکور، یک امتیاز بسیار مثبت دارد؛ این اقامتگاه در فاصله ۳۰۰ متری حرم حضرت عباس(ع) واقع شده است و به همین خاطر زائران می‌توانند به سادگی و در سریع­ترین زمان ممکن به حرم­ها مراجعه کرده و زیارت خود را انجام دهند.

هتل برج آل یاسین کربلا

دلیل معروفیت هتل برج آل یاسین کربلا، حضور آشپزهای ایرانی ماهر در این هتل است. درواقع شما می‌توانید در طول سفر غذاهای ایرانی با کیفیتی را میل کنید. همچنین این هتل در مرکز شهر واقع شده است و به حرم­ مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) نیز بسیار نزدیک است. اگر به یک هتل با تمام امکانات رفاهی نیاز دارید، هتل برج آل یاسین انتخاب بسیار خوبی خواهد بود‌.

هتل طواف کربلا

هتتل طواف کربلا، یکی از هتل­های 4 ستاره این شهر محسوب می­شود. یکی از مهم­ترین ویژگی‌های این اقامتگاه، دسترسی بسیار راحت میهمانان به اینترنت رایگان است. از طرف دیگر شما می‌توانید با پیمودن مسیر دقیقه‌ای به حرمین مراجعه کنید‌.

هتل جنه الحسین کربلا

مسافران و زائران، با اقامت در هتل جنت الحسین کربلا می‌توانند به سادگی خدماتی همچون اینترنت و سرویس غذای رایگان را دریافت کنند. به همین خاطر آنها اغلب هتل جنت الحسین را در طول سفر خود انتخاب می‌کنند؛ اما یکی دیگر از ویژگی‌های این هتل فاصله ۴ دقیقه‌ای آن با بین­الحرمین است.

قیمت تور کربلا زمینی

به طور کلی قیمت تور کربلا زمینی به عواملی از جمله زمان سفر شما و همچنین امکاناتی که در تور وجود دارد، بستگی خواهد داشت. اما معمولاً تورهای سازمان حج و زیارت قیمت واحدی دارند و نرخ تورهای زمینی کربلا در سازمان حج و زیارت از حدود ۷ میلیون تومان شروع می شود. همچنین توجه کنید که قیمت تور کربلا زمینی تفاوت عمده‌ای با قیمت تورهای هوایی کربلا دارد‌. قیمت تورهای هوایی از حدود ۱۵ میلیون تومان شروع می شود.

بنابراین بهتر است که شما پیش از انجام سفر حتماً قیمت این نوع تور را بررسی کنید و سپس نسبت به ثبت نام خود در سازمان حج و زیارت یا آژانس زیارتی اقدام کنید. همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت تور زمینی کربلا با ما تماس بگیرید.

تفاوت تور کربلا زمینی حج و زیارت و آزاد

تور کربلای زمینی حج زیارت و آزاد با یکدیگر تفاوت‌های عمده‌ای دارند. به طور مثال در تورهای زمینی آزاد ۱۰ دلار هزینه سفر به شهر نجف دریافت می­شود؛ اما این شرایط در رابطه با تورهای حج زیارت وجود ندارد.

همچنین امکان دریافت ارز با کد ملی در تورهای سازمان حج وجود دارد؛ اما تورهای آزاد مجوز دریافت ارز برای مسافران ندارند.

از دیگر خدمات تورهای حج زیارت، بیمه مسافر با قیمت مناسب است که در تورهای آزاد شرایط دریافت بیمه ارزان و محافظت از جان و مال مردم در طول سفر وجود ندارد. به همین خاطر تور سازمان حج به کادر پزشکان مجرب مجهز است تا جان مردم را حفظ کنند.

همچنین اغلب کاروان‌های زیارتی  آزاد، روز رفت و برگشت سفر را هم جزء زمان سفر در نظر می‌گیرند؛ اما سازمان حج و زیارت در طول سفر صرفا زمان اقامت در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین را محاسبه خواهد کرد. از آن جایی که تورهای آزاد زائرسرا ندارند، معمولا در شهر کاظمین توقف نمی­کنند؛ اما تور حج و زیارت در کاظمین هم توقف خواهد داشت.

همچنین سازمان حج و زیارت حتی در نقاط مرزی هم زائرسرا دارد؛ اما کاروان‌های آزاد این امکانات و نقاط اسکان را ندارند. در نهایت این مسئله که امکان شکایت و انتقاد از تورهای آزاد وجود ندارد؛ اما سازمان حج زیارت پذیرای انتقادات و شکایات کاروانیان خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر تور کربلا زمینی

معمولا کشور عراق تابستان‌های بسیار گرم و خشکی دارد‌. به همین خاطر تحمل این شرایط برای مردم کشور ما که آب و هوای نسبتا سرد و بارانی­ای داریم، سخت خواهد بود. البته در فصل زمستان و پاییز شرایط مناسبی برای سفر زائران فراهم خواهد بود. بنابراین فرصت ثبت نام در تور زمینی کربلا در فصل سرما را به هیچ وجه از دست ندهید‌.

مشاهده بیشتر توضیحات

برای دریافت شماره تور لطفا وارد شوید:

کد تایید

لطفا کد تایید ارسال شده به موبایل خود را وارد نمایید:


بستن